Nogomet i reklame – igre bez granica sa ljudskom sviješću

Sinoć sam nakon dugo vremena gledala utakmicu u cugu, ono baš od početka do kraja, pa i same reklame. Reklame smo komentarisali kao dva stručnjaka, muž i ja. Zaključili smo da se narodu ispire mozak i to opasno, jer do sada zaista nismo ovako dugo pred TV-om sjedili i pričali o onome što gledamo. Većinom pratimo domaća dešavanja na političkoj sceni, sitkome stare 30 godina, poneku komediju i sl., ali tu se više smijemo, posebno kada gledamo prenos Skupštine RS-a i tako… Sinoć je bilo drugačije i sama nakon niza godina osjetih neku navijačku euforiju. On je navijao za Italiju, ja za Englesku. O fudbalu zaista u posljednje vrijeme jako malo znam, ali brzo sam ušla u štos. Fasicinarala me ta organizacija i spretnost Engleza u prvom poluvremenu, posebno kada je riječ o odbrani, a u drugom sam se baš nasekirala. Krenule su reklame. Reklama za benzinske pumpe ostala mi je baš u sjećanju, mada nije prva odmah išla, ja sad neću imenovati proizvode niti firme, mene niko od njih ne plaća, pa što da ih spominjem džaba. Elem, toliko flešova, adrenalina, slika u jednom momentu, da te baš nabrije da moraš otići na tu i tu benzinsku i natočiti to i to gorivo jer tada budeš najbrži, najbolji i najkvalitetniji u svemu. Koliko je skrivenih poruka u videu? Komentarisali smo o montaži istog klipa i zahmetu, ali sve se može kad se ima. Prvo sponzori naravno, komentator je lijepo unovčio glas, svaka čast. Potom je uslijedila reklama za pivo koja zapravo ujedinjuje svijet, poslije piva bajramska akcija u jednom supermarketu. Reklame za paštetu, vodu kao dar prirode, ali kad neke kupiš možeš i nagradnu igru da odigraš… Zatim promovisanje aplikacije pomoću koje naručiš sve što poželiš bez da ustaješ iz kreveta. Promocija svega i svačega, vidi se ko ulaže u marketing pa je to dospjelo u najgledanijem terminu. Jesmo se otuđili… Kladionice se reklamiraju kao opšte dobro… Nakon nje ide piva opet, gdje sam čula rečenicu : “Opet sam pokraden” (je l’ to neka skrivena poruka) neću imenovati marku piva, ali je dobro došla kisela voda nakon što si odigrao tiket, napilo se, pa da se razgali malo i razmišlja o mjesečnoj podmjeri. Domaćim proizvodima, naravno, ali moraš platiti karticom jer si keš sav spiskao. Nakon što jedeš i piješ, mamurluk prođe, moraš se i okupati nekad, pa slijede reklame gelova i šampona za tuširanje i kupanje, pa se našpricaš onim mirisom… Kad si se okupao i tako svježe i lijepo mirišeš, vrijeme je da se pojede sladoled, šećer da se vrati u normalu, pa potom jedno energetsko piće da se nabriješ nakon opijanja jer ga najpoznatiji glumci piju i jako je (ne)zdravo i tako možes spasiti svijet. Onda reklama firme koja je odskakala od ostalih, riječ je o toplinskoj izolaciji, firma koja se bavi stiroporom. Slike se smjenjuju, šareno sve, ali bitno je da jedeš nezdravu hranu (sportaši) kako bi golovi za mali fudbal stigli u sve srednje škole. Potom reklame najnovijih tehnoloških dostignuća i magičnih daljinskih upravljača i kad skontaš da sebi to sa bosanskom platom nikad nećeš priuštiti ide video vina, sa rečenicom tipa da znaš s kim se družiti ovog ljeta. Alkohol ne nedostaje i utali svaku realnost oko nas. Malo prirode i trenutaka veselja uz kiselu vodu, lijepa reklama, ali mora se sladoled opet pojest nakon toga i zaigrati nagradnu igru gdje možeš čak mercedes dobiti! Odjednom sniženja u marketu, i dinja u prvom kadru, a meni voda na usta krenu po prvi put gledajući u sve to što se nudi. Uključila sam svoju aplikaciju, muža, i donio nam je pite krompiruše iz kuhinje. Gorivo naše za nastavak gledanja drame koja slijedi. Reklama za auto, boja mi se baš svidjela, ali muž je rekao da su te marke najlošije. Opet kladionica…

Bila je i reklama za neku pastu za zube koliko se sjećam, ali teško se izgovara pa je i na slogove rastavljena u videu. Samo to sam zapamtila…Zaključili smo da su dosta napredovali ekonomsko propagandni programi od posljednjeg puta kada smo ovako detaljno pratili program na televiziji. Vrhunac smijeha bile su najave za turske serije. Na sekund nam se učinilo da lik koji je snimao glas, sprdao se i sam sa najavom. Koja dramaturgija, pobogu! Lijepe su i ove reklame Eura moram priznati, posebno tiktoka.

Drugo poluvrijeme je krenulo, a ja posmatram masu. Englezi slave i sad onaj gol u drugoj minuti, ja se ne bih radovala toliko… Stadion pun, preko 10.000 ljudi, prema riječima komentatora, solidna masa za ono što nam slijedi… Princ i Kate slave, no slika njih na kraju tekme baš me rastužila, džaba su došli, dijete im se skroz razočaralo. Dvije Italijanke u masi razočarano gledaju vesele Engleze sa suzom u oku i nekom hujom, ali su smirene ipak. Pitam muža u par navrata, jer nisam stavila naočale, a slika se malo gubi, je li ono narod stvarno na stadionu ili su klupe šarene, pa ne vidim. Slika je malo ružna, online gledamo, pa nam mutno na momente, rekoh mu da ja tako inače vidim bez naočala, vidi kako mi je, plus sad slika se gubi, pa ih moradoh staviti, baš me zabrinu situacija. Sliku i igru na terenu dočarao je vrsni komentator koji je ipak kako sam vidjela na neke “nepravilnosti” morao da šuti na momenat, a kod drugih izjasnio se sa “ne znam”. Englezi ulaze, masa ustaje, pjeva, daje podršku. Žao mi je što im nije pripala ta titula iskreno s obzirom na njihovo dugogodišnje zalagnje u fudbalu. Najnervozniji mi je bio golman Engleske i najzanimljiviji sa svojim gestama, Pickford. Baš se čovjek nasekirao i iznervirao u par navrata, ali moram priznati dobro je branio vala. Navijači se hvataju za glavu. Drugi su skoro zaplakali, grizu nokte, no bilo je i onih koji su htjeli momenat slave, pa su mislili da je riječ o filmu The Brothers Grimbsy, ulijetali su u teren, no kamera nije to prenosila, naravno. Sjećate li se ostatka filma? Osim gnjusnih scena i humora kojeg malo ko razumije?

Možda i umišljam sve ovo, ipak nisam fudbal dugo ovako pomno pratila. Iznad onog dijela gdje izlaze igrači prazna sjedala. Kažem da je to vjerovatno da bi se zaštitili igrači. Nije prošlo malo, pune se ista. Nisam skontala da su navijači možda išli da se osvježe, kupe nešto i sl., pa nisam ni primijetila prije da su ista popunjena već bila. U masi od 500 osoba tek jedno masku nosi. Na momenat, zaista na taj čarobni trenutak, osjetila sam da je sve uredu! Zaboravila sam na agoniju kroz koju je cijeli svijet prolazio posljednje dvije godine. Bila sam u jednu ruku sretna kada sam vidjela masu, a opet na momenat zabrinuta jer mora ovo “na nešto izaći” , a ja se nadam da griješim. Rekla sam mužu da je Engleska bolja, ali da mu čestitam jer će 100% Italija prvak Eura biti, kaže on hoće. I tako smo opet nastavili komentarisati i kao da su nas čuli ovi što smjenju kadrove publike na velikom ekranu, jer ubrzo su uslijedile zanimljive scene navijača nakon svakog trzaja igrača da ubace loptu u mrežu.

Engleska gubi i tako mi je krivo bilo, gubi snagu na to sam mislila, nekako mi igraju bez trunke volje na momente, zbunjeno.

Imam osjećaj da Italijani namjerno žele laganim dodavanjem isprovocirati Engleze, ma ja sam samo laik.

A Pickford je legenda ba, dok se Chiesa jadan potra i ne odustaje od gola. Nisam dugo ovako s ushićenjem pratila prenos, i ne kajem se ni za jednu sekundu potrošenog vremena.

Gledam kako je dres od ovog Meguirea prljav, svaka njima čast stvarno. U 67.minuti gol i to kakav gol, opet čestitka golmanu, a Bonucci se odlično snašao. Navijači skaču, plaču od sreće, a Englezi padaju u komu. Engleska je počela aktivno zamjene uvoditi, a vrhunac je bio komentar da je trener Soutgate ubacio dva igrača koja su navodno najbolja u penalima, jer se polako počeo pripremati za ono što slijedi… Imali su Englezi još prilika, ali Italijani su nekako veseliji na terenu bili. Tada sam rekla ponovo da mora Italija pobijediti i prokomentarisali smo da je ova predstava za narod do sada bila najbolja. Opet se nas dvoje eto uzbudismo kada se došlo do penala nakon produžetaka. Nakon izvođenja jedanaesteraca malo sam se razočarala. Tek tada sam ponovo rekla da je ovo bila dobra predstava i da će se ponovo čuda desiti kao i posljednje dvije godine. Ako je Italija pobijedila, a mjere i pandemija nestali na momenat, mislite li zaista da se neće onaj “scenario” ponoviti? Gdje se u medijima u posljednje vrijeme spominje novi soj najviše? A ko sam ja sada da pišem o tome…

Bilo kako bilo, čestitke Italiji i TV prenosu i reklamama i hvala što sam uživala u svemu sinoć.

Autor: Adela M.Šaldić

Podijeli

PRETHODNA

Skandal saznaje – Vozač koji je udario dječaka i pobjegao sa mjesta nesreće predat tužilaštvu TK

SLJEDEĆA

Pacijent ispao iz sanitetskog vozila, udario glavom i preminuo